„Nie mówcie, że czasy są złe. Wy jesteście czasem. Bądźcie dobrzy, a czasy będą dobre.”
św. Augustyn
2015-06-13
Konferencję rozpoczął skierowany do dyrektorów szkół wykład Grażyny Tomczyk – pedagoga z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Kłecku - „Sześciolatek w szkole a jego rozwój”. Prowadząca scharakteryzowała rozwój fizyczny, poznawczy, społeczny i emocjonalny dziecka sześcioletniego, szczególnie wskazując na różnice pomiędzy sześcio- i siedmiolatkami. Przedstawiła również sposoby dostosowania warunków i metod nauczania do potrzeb tej grupy uczniów, wokół czego wywiązała się konstruktywna rozmowa liderów szkół – dzielili się doświadczeniem, rekomendowali wzajemnie sprawdzone w swoich szkołach sposoby na zmianę.
„Neurodydaktyka w nauczaniu początkowym – czyli jak nauka może być przyjemna?” – na to pytanie postawione w tytule kolejnego wykładu odpowiadała Małgorzata Trybuś – trener, szkoleniowiec i coach Wielkopolskiego Stowarzyszenia Coachingu w Poznaniu. Prowadząca wskazywała nauczycielom nauczania początkowego w jaki sposób prowadzić zajęcia, aby mózg ucznia skutecznie zapamiętywał wiadomości, a uczeń nabywał nowe umiejętności. Zachęcała do rezygnacji z nieskutecznych, w świetle badań nad ludzkim mózgiem, metod, wskazywała jak zmienić rzeczywistość szkolną na taką, która będzie nie tylko efektywna ale i bardziej przyjazna dziecku i jego rozwojowi. W ostatniej części Małgorzata Trybuś poprowadziła zajęcia warsztatowe pt. „Diagnozowanie umiejętności i planowanie środowiska edukacyjnego - jak zobaczyć w swobodnym działaniu dziecka nabywanie kompetencji”, które m.in. wskazały nauczycielom sposób oceniania nabytych kompetencji dziecka w co
Grażyna Tomczyk... |
Dyskusja liderów |
Małgorzata... |
Czy mózg lubi... |
Uczestnicy wykładu |
Sprawdzamy swoją... |
Warsztaty -... |
Uczestnicy... |
Praca w grupach |