„Nie mówcie, że czasy są złe. Wy jesteście czasem. Bądźcie dobrzy, a czasy będą dobre.”
św. Augustyn
2013-12-12
Na wstępie dyrektor Poradni – Mariola Sochacka przybliżyła uczestnikom prawne uwarunkowania organizacji procesu kształcenia dzieci niepełnosprawnych w szkołach masowych.
Swoimi doświadczeniami ze szkołą masową na różnych etapach kształcenia podzieliła się z uczestnikami konferencji Agata Powałowska – uczennica III LO, osoba z niepełnosprawnością ruchową, poruszająca się na wózku inwalidzkim. Umożliwiło to słuchaczom – nauczycielom, pedagogom, psychologom szkolnym oraz dyrektorom szkół poznanie potrzeb i oczekiwań uczniów z niepełnosprawnością ruchową, a także doświadczanych przez nich trudności i konstruktywnych sposobów przezwyciężania ich.
Co konkretnie można zrobić w szkole ogólnodostępnej, aby ułatwić zdobywanie wiedzy i umiejętności uczniowi słabo widzącemu – na to pytanie odpowiadała Marta Soberska – tyflopedagog, pracownik Poradni Psychologiczno – Peadgogicznej w Kłecku. Jolanta Kuryś – Skrzypczak - surdopedagog Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Dzieci Niesłyszących w Poznaniu mówiła natomiast o tym, jak pomóc uczniowi słabo słyszącemu i niesłyszącemu.
Monika Karwacka, pedagog specjalny, pracownik ODN Euronauka przedstawiła wiele cennych wskazówek dotyczących tego, jak wspierać ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej i w jaki sposób oceniać jego postępy.
Na zakończenie konferencji swoimi bogatymi doświadczeniami w pracy z dziećmi z różnymi rodzajami niepełnosprawności podzieliła się nauczycielka w szkole integracy
Dyrektor naszej... |
Agata Powałowska... |
Marta Soberska -... |
Jolanta Kuryś... |
Monika Karwacka,... |
Ewelina Urbaniak... |
Uczestnicy... |
Uczestnicy... |