„Nie mówcie, że czasy są złe. Wy jesteście czasem. Bądźcie dobrzy, a czasy będą dobre.”
św. Augustyn
2017-11-23
SLI (ang. specific language impairment) czyli specyficzne zaburzenie językowe oznacza trudności w przyswajaniu języka ojczystego przy dostatecznym opanowaniu innych sprawności poznawczych i motorycznych. Diagnozuje się je u dzieci od 4 roku życia, wcześniej można stwierdzić ryzyko SLI. Deficyt językowy nie jest spowodowany nieodpowiednią do wieku sprawnością narządów artykulacyjnych, zaburzeniami słuchu, chorobami ośrodkowego układu nerwowego, zaburzeniami emocjonalnymi, zaniedbaniami środowiskowymi.
Chcesz wiedzieć więcej? Tutaj link do publikacji dotyczącej SLI dla rodziców i nauczycieli
Poniżej link do skali przesiewowej (standaryzowanej i normalizowanej) do wykrywania ryzyka zaburzeń językowych dla nauczycieli, stworzonej przez Instytut Badań Edukacyjnych (wraz z podręcznikiem):