Aby skorzystać z pomocy w naszej Poradni nie potrzeba skierowania
Usługi świadczone przez naszą Poradnię są całkowicie bezpłatne
Nasza Poradnia jest placówką publiczną i posiada uprawnienia do wydawania opinii i orzeczeń - w tym orzeczeń o potrzebie indywidualnego nauczania oraz kształcenia specjalnego
Dzień Białej Laski - 15 października
W dniu 15.października, od 1964r., obchodzony jest Dzień Bezpiecznej Białej Laski, przyjęty też jako Międzynarodowy Dzień Niewidomych. Szacuje się, że na świecie żyje około 45 milionów osób niewidomych i 269 milionów osób z zaburzeniami widzenia. W Polsce ta liczba to ponad pół miliona osób. To ogromna społeczność.
czytaj więcej
Pierwsze w tym roku spotkanie z pedagogami szkolnymi za nami
Jak nawiązać kontakt z dzieckiem, które nie lubi mówić, jak budować i pogłębiać relację z uczniem - na te i na inne ważne pytania można było uzyskać odpowiedź podczas pierwszego w tym roku spotkania dla pedagogów szkolnych.
czytaj więcej
Seplenienie międzyzębowe, co to takiego?
Jeżeli Twoje dziecko podczas wymawiania głosek: S, Z, C, DZ; SZ, Ż, Cz, Dż wsuwa język między zęby, język jest wtedy widoczny, a mowa zniekształcona, to możemy mówić o seplenieniu międzyzębowym. W Polsce uznawane jest za wadę wymowy, ponieważ żadna z głosek systemu języka polskiego nie zakłada realizacji międzyzębowej, W związku z...
czytaj więcej
Trudna głoska RRRRrrrr !!!!! Porady logopedy
Jeśli wydaje ci się, że Twoje dziecko powinno już mówić R, a nie mówi, to te informacje są właśnie dla Ciebie.
Głoska R jest najtrudniejsza ze wszystkich głosek języka polskiego. W wymowie dziecka pojawia się jako ostatnia w okolicach 6-7 roku życia. Nie zawsze jednak tak jest. Czasami się nie pojawia, a czasami jest źle realizowana....
czytaj więcej
Jak sobie radzić z trudnymi myślami
Część 2 cyklu dla nastolatków (i jak się okazuje nie tylko, korzystają z niego również dorośli). Małgorzata Święcichowska - psycholog przygotowała kolejną infografikę i zachęca by nie wierzyć we wszystkie swoje myśli.
czytaj więcej
Jak reagować na trudne zachowania dziecka